چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

با اینکه برخی تصور می‌کنند فقط در طول روز‌های سرد زمستان مسیر‌ خیابان‌های شهر لغزنده می‌‌‌شود

اما بسیاری از موتورسیکلت‌‌سواران هر چند روز یکبار تجربه لیز‌خوردن روی مسیر‌های لغزنده‌‌ای همچون ورودی‌ها و خروجی‌های بزرگراه‌ها را دارند.البته این مسیر‌ها به خودی خود مشکلی ندارند اما به محض به کار افتادن برخی آبپاش‌های خودکار ویژه آبیاری‌ چمن‌های مسیر، تعدادی از آنها که تنظیم نیستند این مسیر‌های دارای شیب را خیس و لغزنده می‌کنند.

به دنبال این مورد هنگام عبور موتورسواران، رطوبت و شیب مسیر با نیروی گریز از مرکز دست به دست هم می‌دهند و موتور‌سوار عمودی را به حالت افقی در می‌آورند. البته راننده‌های خودرو‌های سواری و حتی خودرو‌های سنگین نیز از تیررس این آبپاش‌های زیبا دور نمی‌مانند و گاهی   راننده‌‌ها حسابی شوکه می‌‌‌شوند.

مشترک مورد نظر

این روز‌ها صدای خانمی را که در دسترس نبودن مشترک مورد نظر را اعلام می‌کند کمتر می‌شنویم. با وجود این همچنان نقاط بسیاری وجود دارد که هیچ آنتن‌دهی در آنها وجود ندارد. این معضل در داخل شهر‌ها به محض جابه‌جایی حل می‌شود اما نبود آنتن‌دهی در مسیر‌های بین شهری و جاده‌ها گاهی مشترکان را حسابی به دردسر می‌اندازد.

بیشتر مشترکانی که در نقطه‌ای از مسیر توان برقراری ارتباط را ندارند با مواردی همچون تصادف، نقص فنی خودرو، نیاز به اورژانس و کمک‌های اولیه دست‌ به گریبان هستند. بنابراین بهتر است برای بهسازی شرایط آنتن‌دهی به ویژه در مناطق حساس بین‌شهری، تمهیدات جدیدی اندیشیده شود تا مشترکان از خدمات‌ بهتری بهره‌مند باشند.

آبیاری پسندیده

از قدیم گفته‌اند: «هیچ عمل خیری بی‌پاسخ نمی‌ماند». شهروندانی که علاوه بر رعایت باید و نباید‌های شهری هر چه  از دستشان برمی‌آید برای کمک به داشتن شهری زیبا انجام می‌دهند به‌طور حتم پاداش عمل خود را دریافت می‌کنند. نخستین پاداش آنها هم زندگی کردن در محیطی سالم است.

برای نمونه همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید یکی از شهروندان با گرفتن مانعی چوبی جلوی آب جوی، آب را به سمت درختان کنار خیابان هدایت می‌کند. این کار پسندیده‌ای است که  شاید خیلی از ما‌ با عبور از کنار درختان خیابان و دیدن تشنگی آنها در فصل تابستان وظیفه‌ای برای انجام دادن آن در خود احساس نمی‌کنیم.

درست است که این روزها تانکرهای آب شهرداری به داد گیاهان و درختان  شهر می‌رسند اما گاهی کمک کردن به این امر با ساده‌ترین روش و نه با گرفتن شلنگ آب آشامیدنی باعث می‌شود تا درختان سرسبزتری را در این فصل گرم داشته باشیم. 

 شیشه خودروی صفر

خودروی صفر کیلومتر باید به معنی واقعی کلمه بوی نویی بدهد ولی گهگاه خودروهای صفر کیلومتری را می‌بینیم که چنین چیزی در مورد آنها صدق نمی‌کند. حتی بعضی خودروهای صفر کیلومتر ایراداتی در ظاهر دارند که باعث زشت شدن خودرو می‌شوند و انگار هیچ بویی از صفر کیلومتری نبرده‌اند.

شاید خودرویی که از کارخانه بیرون می‌آید ایراداتی جزئی داشته باشد ولی این ایرادات باید پس از مراجعه به نمایندگی‌ها قابل رفع باشد. پاک نشدن برچسب‌هایی که از طرف بعضی کارخانه‌ها روی شیشه خودروها زده می‌شود بسیاری از رانندگان را کلافه کرده‌ است. بسیاری از افراد با اینکه کلی به جان شیشه می‌افتند تا این برچسب‌ها را پاک کنند بازهم شاهد باقیماندن  اثرات آنها هستند.

بنابراین مواردی که لازم است از طرف کارخانه روی شیشه خودروهای صفر کیلومتر زده شود باید به‌گونه‌ای باشد که پاک کردن آنها از روی شیشه خودرو، مالکان آنها را به دردسر نیندازد.

کد خبر 110736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز